Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Jak uporządkować inwentaryzację w trzech szkołach tylko jednym programem?

Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie

logo szkoły ZSZ Kutno

ZASIĘG WDROŻENIA

ŚRODKÓW TRWAŁYCH
0
PRZEDMIOTÓW
0
Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie funkcjonuje od ponad 115 lat i w jej skład wchodzą trzy typy szkół: czteroletnie technikum zawodowe, pięcioletnie technikum zawodowe oraz trzyletnia branżowa szkoła I stopnia. W szkole czynnie działa około jedenastu kół naukowych lub sekcji sportowych i artystycznych, które oferują uczniom dodatkowe zajęcia i możliwości.

Korzyści po wdrożeniu Szybkiej Inwentaryzacji

Pozbycie się stresu związanego z przeprowadzaniem inwentaryzacji

Automatyczne generowanie arkuszy z wynikami inwentaryzacji

Pozbycie się niepraktycznych papierowych kartotek będących źródłem błędów w inwentaryzacji
Szczelna i bezbłędna ewidencja środków trwałych w trzech szkołach

Jak wyglądała inwentaryzacja przed Szybką Inwentaryzacją?

Stres związany z błędami inwentaryzacyjnymi

Kilkukrotne spisywanie jednego środka trwałego

Długi czas poświęcony na inwentaryzację

Dlaczego Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Kutnie wybrał program?

W skład Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie wchodzi około 18 sal szkolnych i sala sportowa. Wyposażone łącznie obejmuje około 5 tysięcy przedmiotów, w tym 800 środków trwałych.
Jak twierdzi specjalista- informatyk, Pan Piotr Kondracki z ZSZ nr 2 w Kutnie:

logo szkoły ZSZ Kutno

“Prowadzenie ewidencji tak dużej liczby przedmiotów na ręcznie wypełnianych papierowych kartotekach było męczące i czasochłonne.”

– Piotr Kondracki, Nauczyciel Informatyki
Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie

Wyeliminowanie błędów związanych z ręczną inwentaryzacją było głównym argumentem, który przesądził o konieczności kupna programu. Jednocześnie stało się to również najważniejszym wyzwaniem, któremu miał sprostać Program Szybka Inwentaryzacja.

“Przy próbach zliczenia środków trwałych niektóre krzesła były więc spisywane po dwa, trzy razy, a próby znalezienia źródła różnic inwentaryzacyjnych zajmowały wiele czasu i były nieskuteczne.”

– Monika Szubka, Kierownik ds. Administracyjnych
Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie

logo szkoły ZSZ Kutno

Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie podobnie jak wiele szkół, z którymi mieliśmy okazję współpracować, zwraca szczególną uwagę na cenę – przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu i jakości, co udało się w przypadku Programu Szybka Inwentaryzacja.

Wdrożenie Programu Szybka Inwentaryzacja przebiegło bardzo sprawnie dzięki aktywnej współpracy pracowników szkoły i specjalistów PWSK. Ponadto nie zakłóciło codziennej pracy, co jest bardzo ważne z punktu widzenia tak dynamicznie działającej instytucji jaką jest zespół szkół.

Co zyskał zespół szkół w Kutnie dzięki zmianom?

Najczęściej inwentaryzowanymi sprzętami w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 dr Antoniego Troczewskiego w Kutnie są krzesła, biurka, których zła ewidencja powodowała chaos – wszystko z powodu przenoszenia mebli między salami, za każdym razem gdy zmieniały miejsce dochodziło do niezgodności inwentaryzacyjnych. 

Drugą grupą, która jest najczęściej inwentaryzowana jest sprzęt IT – ten z kolei był wyzwaniem pod kątem finansowym. Każdy brak należało wyjaśnić i poprawić, co nie zawsze było możliwe. Takie sytuacje powodowały mobilizację wielu pracowników, odciągnięcie ich od codziennych obowiązków i dodatkowy stres.

Dzięki wdrożeniu Programu Szybka Inwentaryzacja zespół ds. inwentaryzacji odetchnął z ulgą i pozbył się stresu wynikającego z pomyłek w zliczaniu, braku czasu na spisywanie i ogromu innych obowiązków. Ewidencja sprzętów i mebli jest szczelna oraz bezbłędna. Pracownicy szkoły przeprowadzają inwentaryzację szybko i kompleksowo, dzięki czemu mogą zapomnieć o niej na kolejne 4 lata. 

Środki trwałe zostały oznaczone trwałymi etykietami odpornymi na środki czyszczące i ścieranie, dzięki czemu nie trzeba ich wymieniać przy każdym spisie z natury – to duża oszczędność czasu na ponowne znakowanie. Uporządkowana inwentaryzacja pozwala pracownikom skupić się na swojej pracy dydaktycznej i dalszym rozwoju szkoły w niezakłócony sposób.

Jak wyglądała inwentaryzacja w innych firmach i instytucjach?

Sprawdź również: