Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Monitorowanie narzędzi pomiarowych
i przyspieszenie operacji magazynowych
w Portowym Zakładzie Technicznym

pzt case study

ZASIĘG WDROŻENIA

NARZĘDZI RĘCZNYCH
0
ŚRODKÓW TRWAŁYCH
0

Portowy Zakład Techniczny (PZT) to spółka z o.o. powstała w 1995 roku. PZT koncentruje się na montażach wielkogabarytowych konstrukcji stalowych (dźwigów i suwnic), remontach urządzeń przeładunkowych, oraz usługach transportu konstrukcji stalowych przy użyciu modułów SPMT. 

Do osiągnięć PZT zalicza się montaż wszystkich kontenerowych urządzeń przeładunkowych w Deepwater Container Terminal w Gdańsku i uczestnictwo w modernizacji terminala kontenerowego HHLA w Hamburgu.

Korzyści po wdrożeniu Narzędziowni

Kilkukrotne przyspieszenie operacji magazynowych
Zwiększenie żywotności narzędzi oraz ogranicza firmowe wydatki na nowy sprzęt

Oszczędność czasu dzięki automatycznemu tworzeniu harmonogramów przeglądów

Monitorowanie przeglądów technicznych i certyfikacji, wraz z automatycznymi powiadomieniami o zbliżających się terminach

Zastosowane rozwiązania

Z czym zmagał się PZT przed zmianami?

Brak wiedzy o lokalizacji narzędzi

Portowy Zakład Techniczny wykorzystuje do pracy około 4,5 tysiąca narzędzi oraz środków trwałych podlegających ścisłej ewidencji. Przed wdrożeniem Narzędziowni magazynierzy pracowali opierali się na markach narzędziowych, co utrudniało bieżącą ewidencję statusu i położenia narzędzi.

Czasochłonne oczekiwanie na narzędzia

Wydania i zwroty były czasochłonne ponieważ przed okienkiem narzędziowni tworzyły się kolejki. To opóźniało zadania pracowników, którzy pilnie potrzebowali sprzętu, a wciąż na niego czekali.

Niebezpieczny brak kontroli nad przeglądami

Magazynierom szczególnie doskwierał brak możliwości nadzoru przeglądów technicznych i certyfikacji narzędzi (narzędzi pomiarowych, narzędzi hydraulicznych, zawiesi linowych).

Straty finansowe z powodu opóźnień

Niedokładna ewidencja stanów narzędziowych, prowadziła w skrajnych przypadkach do przestojów w pracy lub do niepotrzebnych, nadmiarowych zakupów.

PZT chciało zapobiec sytuacji, w której pracownicy korzystaliby z narzędzi bez aktualnych badań technicznych, co grozi podwyższonym ryzykiem wypadków i częstszymi błędami przy pracy. Aby rozwiązać ten problem oraz ograniczyć nadmiarowe wydatki na sprzęt, postanowiono wdrożyć nowy system do zarządzania narzędziami.

Jak wyglądała droga do zakupu programu?

pzt case study

„Do wyboru Narzędziowni przekonała nas bezproblemowa integracja programu z czytnikami i znacznikami RFID, pozwalająca wielokrotnie przyspieszyć wydawanie narzędzi pracownikom i zlikwidować kolejki po narzędzia.

Równie ważnym czynnikiem okazał się Moduł Przeglądów Technicznych, w którym łatwo prowadzić rzetelny rejestr przeglądów i certyfikacji narzędzi pomiarowych. Szczególnie dobre wrażenie zrobiły automatyczne alerty przypominające o zbliżających się terminach przeglądów.

Narzędziownia wyróżnia się rozbudowanym modułem raportowania, który pozwala na analizę historii obrotu i eksploatacji sprzętu oraz znalezienie oszczędności w gospodarce magazynowej”.

Karol Ringwelski, Portowy Zakład Techniczny

Jakie były skutki wdrożenia Systemu Narzędziownia w PZT?

1

Przyspieszenie wydawania narzędzi

Dzięki zastosowaniu technologii RFID zamiast marek narzędziowych wydawanie i zwracanie sprzętu zostało kilkukrotnie przyspieszone.

2

Łatwe egzekwowanie odpowiedzialności za sprzęt

Karty zbliżeniowe RFID działają jak elektroniczny podpis. Każda operacja magazynowa zostawia po sobie informacje w bazie danych Narzędziowni. To ułatwia zlokalizowanie narzędzi i zwiększa ich rotację.

3

Przyspieszenie pracy magazynierów

Wykorzystanie przenośnych kolektorów danych umożliwia swobodne prowadzenie operacji magazynowych na terenie całej firmy, bez konieczności dostępu do stacjonarnego komputera. Pracownicy nie muszą czekać bezczynnie na narzędzia niezbędne do wykonywania swoich obowiązków.

4

Przestrzeganie terminów przeglądów

W PZT Moduł Przeglądów Technicznych Narzędziowni pozwala na rzetelne monitorowanie terminów przeglądów oraz kontrolę historii eksploatacji narzędzi pomiarowych, narzędzi hydraulicznych i zawiesi linowych. Moduł wysyła powiadomienia o nadchodzących terminach przeglądów na główny pulpit programu. Dodatkowo alerty wysyłane są również mailowo na adresy osób za nie odpowiedzialnych.

5

Zwiększenie żywotności narzędzi

Szczegółowe informacje na temat całej historii przeglądów i obrotu danego narzędzia dostępne są w jego indywidualnej elektronicznej kartotece. Kartoteka wyświetla też aktualne położenie danego narzędzia oraz pozwala na przypisanie mu załączników zawierających dokumenty takie jak certyfikaty, dopuszczenia, instrukcje, aktualne zdjęcia.

6

Oszczędności dzięki przemyślanym zakupom

Moduł Raportowania pozwala na analizę zużycia sprzętu w poszczególnych procesach z podziałem na stanowiska, MPK, pracowników i zlecenia. Dzięki temu łatwiej jest zaplanować zakupy z wyprzedzeniem oraz wychwycić procesy, które generują więcej kosztów, niż powinny.

Logo Portowego Zakładu Technicznego

„Narzędziownia nie tylko rozwiązała wszystkie problemy, które wzięliśmy na celownik jeszcze przed wdrożeniem, ale pozwoliła też w większym stopniu wykorzystać istniejące zasoby firmy oraz realnie przełożyła się na komfort naszej codziennej pracy.

Rekomendujemy zarówno Narzędziownię jako wszechstronny system usprawniający gospodarkę narzędziową, jak i PWSK jako kontrahenta, szybko i rzeczowo reagującego na wszelkie pytania oraz trudności”.

Karol Ringwelski, Portowy Zakład Techniczny

Poznaj przebieg i efekty wdrożeń naszych klientów