Zobacz nową wersję systemu Narzędziownia! Poznaj NARZĘDZIOWNIĘ 7.1

Kontrola stanów magazynowych, miejsc powstawania kosztów i zakupów z Systemem Narzędziownia w firmie produkcyjnej Serwistal

Budynek firmy Serwistal
SERWISTAL to działający od 2001 roku serwis stalowy specjalizujący się w przetwórstwie stalowych i aluminiowych wyrobów płaskich. W historii swojej działalności firma współpracowała z kilkuset firmami, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi. Do klientów firmy należą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, AGD, budowlanej i wielu innych. W 2019 roku firma SERWISTAL znalazła się w zestawieniu 500 największych firm w Polsce dziennika „Rzeczpospolita” oraz została wyróżniona Diamentem Forbes 2019.

Powody wdrożenia

W magazynach firmy, wraz ze zwiększeniem produkcji, rosła liczba składowanych części i materiałów. Aby zapobiec powstawaniu chaosu, dział utrzymania ruchu postanowił poszukać praktycznego rozwiązania, z którego pomocą możliwe będzie monitorowanie stanów magazynowych i miejsc powstawania kosztów oraz nadzorowanie zakupów.

Wdrożone rozwiązanie

Po analizie systemów dostępnych na rynku, w czerwcu 2019 roku wybór padł na System Narzędziownia w wariancie Professional. Decydującym czynnikiem była jego przystępność i modularność, który w przeciwieństwie do wielu popularnych systemów ERP, nie zawiera licznych, trudnych do opanowania funkcji.

Modularność systemu przełożyła się także na skuteczność szkolenia, w czasie którego załoga w ciągu kilku godzin przyswoiła dokładnie tę funkcjonalność, której wykorzystanie było potrzebne do usprawnienia gospodarki magazynowej. Wdrożeniowiec PWSK, Pan Krzysztof Kaczmarczyk dał przyszłym operatorom systemu kilka podpatrzonych w innych zakładach wskazówek jak najlepiej wykorzystać poszczególne moduły w działalności firmy. Nacisk został położony m.in. na moduł raportowania, który umiejętnie wykorzystany, jest źródłem cennej wiedzy pozwalającej na duże oszczędności zarówno czasowe, jak i finansowe.

Początkowo wdrożenie Narzędziowni było postrzegane jako przejściowe rozwiązanie, ponieważ firma chciała stworzyć własny, wewnętrzny system dla działu utrzymania ruchu. Jednak kilka miesięcy po wdrożeniu, pracownicy tego działu przekonali się, że funkcjonalność Narzędziowni w 100% spełnia ich potrzeby, a tworzenie własnego systemu byłoby niepotrzebną stratą czasu i środków. Zamiast tego zdecydowano o rozszerzeniu licencji Narzędziowni.

Rezultaty wdrożenia Narzędziowni

Jedną z większych korzyści, jakie przyniosło wdrożenie Narzędziowni, jest monitorowanie stanów magazynowych. System działa w oparciu o bazę danych SQL, na którą składają się kartoteki zawierające dokładne informacje o wszystkich przedmiotach znajdujących się na stanie w magazynie i tych wypożyczonych pracownikom.

Poza informacją na temat liczebności, aktualnego położenia, czy historii obrotu, system pozwala również na zdefiniowanie pożądanych stanów minimalnych i maksymalnych. W przypadku, gdy dana pozycja jest bliska przekroczenia, którejś z tych wartości, program informuje o tym komunikatem na głównym pulpicie, a także automatycznie wysyła mailowe alerty do zdefiniowanych wcześniej osób.

Tak prowadzony monitoring stanów magazynowych pozwala na planowanie zakupów z należytym wyprzedzeniem. Co więcej, w połączeniu z Modułem Raportów operatorzy systemu są w stanie oszacować zużycie w dłuższej perspektywie czasu. Moduł Raportów pozwala również zlokalizować które projekty, stanowiska pracy lub pracownicy zużywają więcej zasobów niż było to przewidziane. Jest to możliwe dzięki opcji przypisania asortymentu do zdefiniowanego wcześniej Miejsca Powstawania Kosztów (MPK) oraz filtrowaniu raportów według wybranych danych zawartych w kartotece przedmiotu.

Narzędziownia rejestruje również wszystkie operacje magazynowe. W historii operacji można podejrzeć kto, kiedy i w jakim miejscu użytkował dany sprzęt. Wszystkie dane historyczne są bezpiecznie magazynowane w bazie danych. Dzięki temu pracownicy mają świadomość, że w razie nadużyć lub niewłaściwego użytkowania sprzętu, łatwo można znaleźć osobę odpowiedzialną. To przekłada się na wyższą dyscyplinę i większe poszanowanie firmowego asortymentu.

Po kilku miesiącach użytkowania systemu firma SERWISTAL rozszerzyła licencję Narzędziowni i systematycznie wzbogaca swoją gospodarkę magazynową kolejnymi jej funkcjami. System pozwala zbierać wszystkie strategiczne z punktu widzenia informacje w jednym miejscu, co ułatwia kontrolę nad zakupami, prognozowanie kosztów procesów i zarządzanie magazynowanym asortymentem, tak jak to w nowoczesnej firmie powinno wyglądać.

Metryka klienta

KLIENT:
SERWISTAL
ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI:
2001
ZASIĘG WDROŻENIA:
280 pracowników w oddziale z wdrożeniem
– około 1000 środków trwałych
CZAS WDROŻENIA:
czerwiec 2019
WDROŻONE ROZWIĄZANIA:
Narzędziownia w wersji Professional
OSIĄGNIĘTE REZULTATY:
Skuteczne monitorowanie stanów magazynowych i miejsc powstawania kosztów, dokładniejsze planowanie zakupów.

Zobacz też inne nasze wdrożenia

Tak, chcę otrzymywać newsletter. W każdej chwili będę mógł się wypisać.