Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Szkoła Podstawowa w Koźminie daje przykład jak zrobić inwentaryzację 8x szybciej

SP w Koźminie

ZASIĘG WDROŻENIA

ŚRODKÓW TRWAŁYCH
0
UCZNIÓW
0
Szkoła Podstawowa w Koźminie to wiejska Szkoła w województwie wielkopolskim licząca 118 uczniów wraz z przedszkolem. Niewielki rozmiar Szkoły nie stoi jednak na przeszkodzie w zapewnianiu podopiecznych licznych zajęć ponadprogramowych. Kadra angażuje uczniów w aktywności w ramach programu Erasmus+, co umożliwia im rozwój m.in. kompetencji informatycznych podczas projektów związanych z branżą IT.

Korzyści po wdrożeniu Szybkiej Inwentaryzacji

8x szybsza inwentaryzacja szkolnego majątku niż tradycyjną metodą ręczną
Automatyczne generowanie arkuszy z wynikami inwentaryzacji.
Pozbycie się niewygodnych, papierowych kartotek będących źródłem błędów w inwentaryzacji
Komfortowy spis z natury dzięki łatwemu w użyciu przenośnemu czytnikowi

Jak wyglądała inwentaryzacja tradycyjną metodą?

Pomyłki przy wpisywaniu informacji

W czasie pracy na papierowych arkuszach spisu z natury łatwo było o pomyłki przy wpisywaniu informacji. Znacznie trudniej było później zlokalizować źródło różnic inwentaryzacyjnych.

Stres związany z inwentaryzacją

Raz popełniony błąd prowadził szybko do kolejnych nieścisłości, które generowały więcej pracy. Inwentaryzacja kojarzyła się zawsze z uciążliwym i stresującym obowiązkiem.

Długi czas poświęcony na inwentaryzację

Przy tradycyjnej metodzie cały proces spisu z natury zajmował około 6 tygodni i wymagał odrywania pracowników od ich podstawowych obowiązków dydaktycznych i administracyjnych.

W Szkole Podstawowej w Koźminie Dyrekcja dba nie tylko o rozwój technologiczny swoich uczniów, lecz także o unowocześnienie metod zarządzania samą Szkołą. Pani Dyrektor Krystyna Sznycer spostrzegła, że inwentaryzowanie szkolnego majątku przy pomocy tradycyjnych papierowych kartotek jest bardzo niewdzięcznym zajęciem.

Jak wyglądała droga do zakupu programu?

W Szkole Podstawowej w Koźminie Dyrekcja dba nie tylko o rozwój technologiczny swoich uczniów, lecz także o unowocześnienie metod zarządzania samą Szkołą. Pani Dyrektor Krystyna Sznycer spostrzegła, że inwentaryzowanie szkolnego majątku przy pomocy tradycyjnych papierowych kartotek jest bardzo niewdzięcznym zajęciem. 

W czasie pracy na papierowych arkuszach spisu z natury łatwo było o pomyłki przy wpisywaniu informacji. Znacznie trudniej było później zlokalizować źródło różnic inwentaryzacyjnych. Raz popełniony błąd prowadził szybko do kolejnych nieścisłości. Inwentaryzacja kojarzyła się zawsze z uciążliwym i stresującym obowiązkiem.

Co gorsza, przy tej metodzie cały proces spisu z natury zajmował około 6 tygodni i wymagał odrywania pracowników od ich podstawowych obowiązków dydaktycznych i administracyjnych.

Chcąc więc przyspieszyć i unowocześnić ewidencję około 900 środków trwałych składających się na majątek Szkoły, podjęto decyzję o wdrożeniu systemu Szybka Inwentaryzacja autorstwa PWSK.

SP w Koźminie

„Obsługa Szybkiej Inwentaryzacji okazała się łatwiejsza, niż przypuszczaliśmy. Program jest intuicyjny, a po jednym dniu szkolenia radzą sobie z nim nawet osoby bez doświadczenia w kontakcie z podobną technologią. PWSK dostarczyło nam także instrukcje oraz materiały pozwalające na bezproblemową pracę z systemem. W razie wątpliwości ich specjaliści rzetelnie i cierpliwie odpowiadali na nasze pytania”.

Dyrektor Krystyna Sznycer, Szkoła Podstawowa w Koźminie

Co zmieniliśmy w inwentaryzacji?

Szkoła Podstawowa w Koźminie wybrała program Szybka Inwentaryzacja w wersji Silver, wzbogacony o przenośny czytnik danych z programem Mobilna Inwentaryzacja. To zestaw przygotowany przez PWSK specjalnie z myślą o małych i średnich szkołach pozwalający na najbardziej komfortowy spis z natury.

Szkolenie z obsługi programu przeprowadził Pan Grzegorz Tuszy, specjalista PWSK ds. wdrożeń Inwentaryzacji w placówkach oświatowych. W ramach szkolenia zainstalował oprogramowanie oraz nauczył pracowników szkoły obsługi zarówno samego programu, jak i przenośnego czytnika danych używanego w spisie z natury oraz drukarki kodów kreskowych.

Nauka obsługi wszystkich elementów systemu zajęła jedynie kilka godzin. Przyszli użytkownicy systemu opanowali cały proces pomimo braku wcześniejszego kontaktu z tego typu programami.

Co zyskała szkoła w Koźminie dzięki zmianom?

1

Usunięcie błędów, które były w księgach inwentarzowych

Umożliwiła to już pierwsza inwentaryzacja w nowym systemie, która zaczęła się od przeniesienia zebranych dotąd informacji o szkolnych środkach trwałych i wyposażeniu do elektronicznych kartotek Szybkiej Inwentaryzacji

2

Łatwe odnajdywanie środków trwałych

Dzięki temu, w programie możliwe jest przypisanie do każdego przedmiotu domyślnej lokalizacji, w razie potrzeby można łatwo go odnaleźć i zachować długotrwały porządek.

3

Oszczędność czasu - szybkie przygotowanie do inwentury

Szybka Inwentaryzacja umożliwiła zbiorowy wydruk etykiet dla wszystkich przedmiotów przypisanych do danego pomieszczenia. Dzięki temu oklejenie środków trwałych w jednej sali zajmuje tylko kilkanaście minut.

4

Wygodny spis z natury bez kabli

Spis z natury polegał więc w praktyce na przespacerowaniu się z poręcznym czytnikiem w dłoni po kolejnych pomieszczeniach i zeskanowaniu wszystkich kodów kreskowych. Kody kreskowe typu QR nie wymagały nawet celowania czytnikiem, wystarczyło zbliżyć go do kodu na odległość mniejszą niż 40 cm.

5

Inwentaryzacja bez pomyłek

Dzięki temu, że Mobilna Inwentaryzacja podpowiada, które przedmioty powinny znajdować się w danej sali, mieliśmy pewność, że niczego nie przeoczymy. W razie rzeczywistych braków lub nadmiaru sprzętu mogliśmy od razu wyjaśnić przyczyny takiej sytuacji i przywrócić porządek.

Po zakończeniu elektronicznego spisu program sam wszystko rozliczył i automatycznie wygenerował wydruki z wynikami inwentaryzacji.

Wszystkie udogodnienia związane z wdrożeniem Szybkiej Inwentaryzacji
poskutkowały jej skróceniem z 6 tygodni do 5 dni.

Jak wyglądała inwentaryzacja w innych firmach i instytucjach?

Szkoła podzieliła swój majątek na kilka stref na tzw. drzewku lokalizacji pomieszczeń. To umożliwia np. odfiltrowanie przedmiotów wyłącznie z wybranego piętra lub pomieszczenia. Pozwala też na oddzielenie środków trwałych należących do przedszkola.

W razie potrzeby w indywidualnej kartotece przedmiotu można dopisać dodatkowe informacje oraz dodać załącznik w postaci zdjęcia lub innego pliku.

Pracownicy Szkoły są zadowoleni, że wybrali to właśnie, przyszłościowe rozwiązanie. Przejrzystość działania całości oraz sposób przechowywania informacji o majątku sprawia, że z kolejną inwentaryzacją poradzi sobie nawet osoba wcześniej niewtajemniczona. Wcześniej, przed wdrożeniem Szybkiej Inwentaryzacji byłoby to niemożliwe.

SP w Koźminie

Różnica w komforcie inwentaryzacji jest ogromna. Przed wdrożeniem Szybkiej Inwentaryzacji cała procedura zajmowała około 6 tygodni. Obecnie pracownicy Szkoły potrafią się z nią uporać w zaledwie 5 dni.

Szkoła Podstawowa w Koźminie gorąco poleca Szybką Inwentaryzację jako bezproblemowe narzędzie do zarządzania środkami trwałymi, które sprawdzi się z pewnością w każdej szkole, niezależnie od rozmiaru”.

Dyrektor Krystyna Sznycer, Szkoła Podstawowa w Koźminie

Jak wyglądała inwentaryzacja w innych firmach i instytucjach?