We współczesnym etapie produkcyjnym, jednym z wymogów jest stosowanie specjalistycznych etykiet logistycznych. Na takiej etykiecie umieszcza się informacje jak:
- identyfikacja produktu
- identyfikacja producenta
- identyfikacja dystrybutora do którego towar ma zostać dostarczony
- pozostałe niewymienione
Normą jest standardowa etykieta logistyczna EAN. Odpowiada ona postanowieniom normy CEN (Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego), EN 1573: „ Międzynarodowa etykieta transportowa”.
Na znormalizowanej etykiecie logistycznej, zamieszczone są dwa typy informacji:
- zapisane w postaci kodu kreskowego
- zapisane w postaci czytelnej dla użytkownika
Jedynym obowiązującym polem na etykietach logistycznych jest Seryjny Numer Jednostki Wysyłkowej (Serial Shipping Container Code – SSCC). Jest to numer identyfikacyjny, niepowtarzalny dla każdej jednostki logistycznej.

Zawartość danych zamieszczonych na etykiecie logistycznej można podzielić na:
- segment dostawcy
- segment odbiorcy
- segment przewoźnika
Etykieta logistyczna, musi posiadać szereg właściwości do których należą:
- rozmiar etykiety – dostosowany do łańcucha potrzeb
- trwałość etykiety – etykiety papierowe mają bardzo niski współczynnik trwałości
Etykiety logistyczne RFID
Uzupełnieniem standardowych etykiet logistycznych opartych o kod kreskowy są etykiety logistyczne RFID, oparte o informacje zapisane w kodzie kreskowym i zapisane w etykietach zbliżeniowych (tagach, chipach) RFID. Zaletą rozwiązania zbliżeniowego jest:
- brak konieczności precyzyjnego celowania skanerem kodów kreskowych
- możliwość odczytu kilku etykiet równocześnie
- większa odporność na uszkodzenie
- możliwość zastosowania bram RFID, które nadzorują i zabezpieczają przesyłki