Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Inwentaryzacja majątku w AutoStore z Systemem Narzędziownia

ZASIĘG WDROŻENIA

ŚRODKÓW TRWAŁYCH
0

AutoStore sp. z o.o. zajmuje się produkcją modułów pionierskiego systemu automatycznego magazynowania AutoStore.
Ideą systemu jest maksymalne wykorzystanie przestrzeni oraz zwiększenie tempa wysyłki produktów z magazynu.

Korzyści po wdrożeniu Narzędziowni do inwentaryzacji

Szybsza inwentaryzacja majątku niż tradycyjną metodą ręczną
Pełne i aktualne informacje na temat majątku w użytkowaniu
Oszczędność czasu i zasobów dzięki usystematyzowanej inwentaryzacji
Zwiększone poczucie odpowiedzialności pracowników za sprzęt

Powody wdrożenia programu do inwentaryzacji

Pod koniec 2018 roku firma postanowiła wdrożyć rozwiązanie usprawniające inwentaryzację majątku będącego w użytkowaniu pracowników (sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy, meble). Plan zakładał ewidencjonowanie środków trwałych oraz ich weryfikację za pomocą przenośnych czytników danych skanujących kody kreskowe.

Po zapoznaniu się z rozwiązaniami dostępnymi na rynku AutoStore sp. z o.o. uznało produkt PWSK za najbliższy swoim potrzebom – zdecydowała jego funkcjonalność i intuicyjność działania.

Jak wyglądało wdrożenie programu w firmie Autostore?

Na komputerach stacjonarnych zainstalowano i skonfigurowano program Narzędziownia w wersji Professional wraz z Modułem Wielomagazynowym oraz Modułem Kompletów

Na przenośnych czytnikach (terminalach) danych zainstalowano i skonfigurowano oprogramowanie Mobilny Magazynier (obecnie unowocześniona Mobilna Narzędziownia)

Zainstalowano drukarkę kodów kreskowych pozwalającą na wydrukowanie większych, bardziej czytelnych etykiet niż te, którymi znakowano majątek przed wdrożeniem.

Samemu wdrożeniu towarzyszyło kilkugodzinne szkolenie, w czasie którego specjalista PWSK zademonstrował właściwy sposób korzystania z systemu oraz pokazał kilka technik ułatwiających sprawną ewidencję środków trwałych.

Na koniec szkolenia wybrani przez AutoStore sp. z o.o. operatorzy systemu mieli jasny plan działania oraz wiedzieli jak obsługiwać system bez ryzyka popełnienia błędu.

Zastosowane rozwiązania w firmie Autostore:

Efekty pracy z Narzędziownią

1

Monitorowane lokalizacji przedmiotów i pełna kontrola nad nimi

AutoStore sp. z o.o. wykorzystuje Narzędziownię do ewidencjonowania środków trwałych oraz do ich okresowej inwentaryzacji. W ten sposób, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, monitorowane jest, czy przedmioty przypisane do poszczególnych osób zlokalizowane w określonych pomieszczeniach nie migrują. Regularna inwentaryzacja eliminuje ten problem.

2

Wiedza na temat historii obrotu środków trwałych

System umożliwia przypisanie środków trwałych konkretnym pracownikom. W ten sposób rozwiązano kwestię odpowiedzialności za przekazany pracownikowi środek trwały. Jedno kliknięcie myszki pozwala sprawdzić historię obrotu i użytkowania wybranego środka trwałego oraz zweryfikować, kto za niego odpowiada.

3

Poprawa jakości pracy Działu Księgowości

Wdrożenie systemu przyniosło również ułatwienia dla działu finansowego firmy. W każdej chwili Dział Księgowości może zaimportować z głównej bazy Narzędziowni dane. Są one w formie przejrzystych raportów generowanych według dowolnych kryteriów. Moduł Wielomagazynowy pozwala przefiltrować ewidencję środków trwałych wg kryterium lokalizacji, rodzaju majątku, osób odpowiedzialnych oraz innych kryteriów, co jest korzystne z księgowego punktu widzenia.

Firma AutoStore sp. z o.o. zdecydowała się na Pakiet Serwisowy APG (Aktualizacje, Pomoc, Gwarancja). W jego ramach pracownicy korzystają z priorytetowej pomocy technicznej, a wszelkie wątpliwości są niezwłocznie rozwiązywane drogą telefoniczną lub za pośrednictwem pulpitu zdalnego.

Dowiedz się, jak odmienić swoją gospodarkę narzędziową

Pobierz darmowego e-booka i dowiedz się:
Poradnik jak zarządzać narzędziami i majątkiem firmy