Jak firma Röben Polska zmniejszyła ilość zakupów narzędzi o 40% w ciągu pół roku?

ZASIĘG WDROŻENIA
Röben Polska z siedzibą w Środzie Śląskiej wchodzi w skład rodzinnego koncernu. Właśnie w Polsce powstała największa i najnowocześniejsza dachówczarnia Röben.
Firma Röben od ponad 160 lat zajmuje się produkcją ceramiki budowlanej. Posiada kilkanaście zakładów produkcyjnych w Europie i Ameryce, w tym dwa w Polsce. Oferuje swoim klientom ponad 150 różnych wyrobów takich jak: dachówki ceramiczne, cegły i płytki klinkierowe, ceramika posadzkowa, klinkierowe cegły brukowe, a także systemy schodowe.
Co zyskała firma Röben Polska z Systemem Narzędziownia?
Problemy firmy przed wybraniem systemu
Röben Polska zatrudnia około 500 pracowników, którzy każdego dnia pobierają na produkcję, użytkują i zdają do magazynu narzędzia. Do tego dochodzą ogromne ilości środków trwałych i materiałów niezbędnych do produkcji.
Zadaniem Röben Polska jest ciągła produkcja najwyższej jakości materiałów budowlanych z surowców najwyższej jakości. Dla firmy ważne było unowocześnienie obecnych metod zarządzania gospodarką narzędziową i rozwiązanie jej problemów.
Brak poczucia odpowiedzialności pracowników za sprzęt
Ponadbudżetowe wydatki działu zakupów na drobne narzędzia
Nadmierne zużycie środków ochrony BHP
Problemem okazało się również nadmierne pobieranie i zużycie sprzętu ochrony indywidualnej takich jak szelki, amortyzatory oraz kaski. O ile odpowiednie wyposażenie pracowników w środki ochrony BHP jest bardzo ważne, o tyle nieuzasadnione zużycie wzbudza już wątpliwości.
Jak wyglądało wdrożenie programu?
Röben Polska to prężnie rozwijająca się firma, która postanowiła znaleźć rozwiązanie swoich problemów tak, aby móc jeszcze wydajniej produkować materiały budowlane. Po przeszukaniu dostępnych na rynku rozwiązań, trafiła na System Narzędziownia firmy PWSK.
Przetestowanie programu w wersji demo pomogło firmie ze Środy Śląskiej w podjęciu szybkiej decyzji. Röben Polska podkreśla wprost, co wyróżniło System Narzędziownia na tle innych rozwiązań:

„System wyróżnia się na tle konkurencji nowoczesnym systemem znakowania RFID. Program Narzędziownia to prosty intuicyjny program, który jednocześnie posiada wszystkie wymagane do prowadzenia narzędziowni funkcjonalności.”
Grzegorz Błażykowski, Röben Polska
W tak dużej firmie kluczowa jest nieprzerwana i niezakłócona praca. Dlatego wdrożeniowcy PWSK wprowadzili program w taki sposób, aby nic nie zatrzymało produkcji i nie wpłynęło na bieżącą pracę firmy.
Röben Polska pracuje z Systemem Narzędziownia 7 w wersji Professional z Modułem RFID oraz Modułem Przeglądów Technicznych. Pracę usprawnia nowoczesny kolektor danych RFID oraz specjalnie dobrane przez naszych specjalistów tagi RFID, którymi oznaczonych jest około 2,5 tysiąca narzędzi i środków trwałych.
Co zmieniło się w firmie Röben Polska z Narzędziownią?
Usprawnienie zwrotów i wydań narzędzi
2
Zmniejszenie wydatków na narzędzia o 40%
3
Zwiększone bezpieczeństwo dzięki alertom BHP
4
Utworzenie nowego działu narzędziowni
Jako najważniejsze korzyści z wdrożenia Röben Polska wskazuje: redukcję kosztów narzędzi o 40% i dopilnowanie terminów ważnych przeglądów oraz badań okresowych. Wdrożenie Systemu Narzędziownia przyniosło korzyści firmie Röben Polska na kilku szczeblach i z pewnością przyczyni się do jej dalszego rozwoju.

„Wprowadzenie Programu Narzędziownia wpłynęło na utworzenie działu narzędziowni, a to z kolei spowodowało zmniejszenie poziomu zakupów narzędzi o 40% w ciągu pół roku. Narzędziownia pozwala bardzo sprawnie zarządzać narzędziami.”
Iwona Kapitan, kierownik magazynu Röben Polska
Dowiedz się, jak odmienić swoją gospodarkę narzędziową
- Jak usprawnić gospodarkę narzędziową bez zatrudniania dodatkowych osób
- Jakie są sprawdzone sposoby na zwiększenie kontroli nad majątkiem firmy
