Romgos Gwiazdowscy to przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane zajmujące się budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Ponad 20 lat doświadczenia, wysoce wykwalifikowany zespół oraz rozbudowane zaplecze pozwalają firmie podejmować się nawet najbardziej wymagających technicznie projektów. Romgos realizuje obecnie m.in. budowę gazociągu relacji Pogórska Wola-Pałecznica o długości 78 km.
Niższe wydatki na elektronarzędzia i środki BHP
Romgos chciał też precyzyjnie kontrolować przeglądy techniczne. Ewidencja terminów przeglądów narzędzi rotujących pomiędzy budowami, bez dedykowanego do tego celu rozwiązania, była dużym problemem. Firma chciała zastosować specjalistyczny system, który wyeliminuje niebezpieczeństwa płynące z pracy narzędziami bez aktualnych badań.
Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, w kwietniu 2019 roku Romgos zdecydował się wdrożyć System Narzędziownia w wersji Professional, wzbogacony o moduły: Przeglądów Technicznych, BHP, Wielomagazynowy, Importu Danych, oraz Moduł Kompletów.
W czasie wdrożenia, w asyście specjalisty PWSK:
Główny wdrożeniowiec PWSK, Krzysztof Kaczmarczyk, przeprowadził kilkugodzinne szkolenie, podczas którego przeszkolił operatorów z obsługi oprogramowania oraz sprzętu.
Pierwszym krokiem w pracy z systemem było zaimportowanie danych o posiadanym majątku z arkuszy Excel do bazy danych Narzędziowni za pomocą Modułu Importu Danych. Następnie oznakowano narzędzia i pozostałe środki trwałe znacznikami RFID oraz kodami kreskowymi.
Od tego momentu wszystkie przeprowadzane operacje magazynowe zostawiają po sobie trwały ślad w bazie danych w momencie zbliżenia przedmiotu do czytnika RFID lub skanera kodów kreskowych. Zapisywane są szczegóły każdej transakcji, takie jak data, osoba wydająca i otrzymująca przedmiot, docelowe miejsce użytkowania, ustalony termin zwrotu. Możliwy jest wydruk dokumentu magazynowego na podstawie każdej operacji.
Posiadanie dostępu do bazy danych przez każdego z operatorów ułatwia wysyłanie uszkodzonych elektronarzędzi na naprawy w ramach gwarancji. Każde stanowisko pracy umożliwia weryfikację czy dane narzędzie jest objęte gwarancją oraz pozwala na pobranie stosownych dokumentów z kartoteki przedmiotu. Przed wdrożeniem Narzędziowni ustalenie czy przedmiot podlega gwarancji było bardzo czasochłonne i wymagało zaangażowania większej liczby osób z powodu braku centralizacji informacji na ten temat.
Z kolei Moduł Wielomagazynowy pozwolił na rozdzielenie w bazie danych programu Narzędziownia wszystkich środków trwałych i sprzętu w posiadaniu firmy na blisko 30 odrębnych magazynów. Firma stworzyła ponadto osobny magazyn do wygodnego zarządzania wynajmowanym sprzętem.
Identyfikacja sprzętu w systemie umożliwiła rzetelne monitorowanie terminów przeglądów oraz kontrolę przebiegu eksploatacji elektronarzędzi i spawarek. Program wysyła powiadomienia o zbliżających się terminach przeglądów na główny pulpit programu. Dodatkowo alerty wysyłane są także drogą mailową na wszystkie zdefiniowane adresy.
2
3
4
Podział sprzętu na magazyny pomaga w utrzymaniu porządku, ułatwia obrót narzędziami, oraz pozwala generować precyzyjne raporty dotyczące wybranych lokalizacji lub rodzajów wyposażenia.
5
Zaproponowane przez specjalistów znaczniki RFID pozwalają zaoszczędzić firmie pieniądze. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu czytników do powierzchni środków trwałych, wyeliminowaliśmy zbyt częste zakupy znaczników.
„Korzyści z wdrożenia systemu PWSK odczuwamy w pracy każdego dnia. Operacje magazynowe są przyspieszone, pracownicy czują się bardziej odpowiedzialni za sprzęt, którym pracują, a serwisowanie elektronarzędzi stało się wygodniejsze”
Marcin Bierła, Kierownik ds. zaopatrzenia i gospodarki magazynowej
Romgos Gwiazdowscy
Bezpośredni kontakt