Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Jak Romgos Gwiazdowscy obniżył wydatki na elektronarzędzia?

Romgos logo firmowe 2024

ZASIĘG WDROŻENIA

ŚRODKÓW TRWAŁYCH
0
PRACOWNIKÓW
0

Romgos Gwiazdowscy to przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane zajmujące się budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Ponad 20 lat doświadczenia, wysoce wykwalifikowany zespół oraz rozbudowane zaplecze pozwalają firmie podejmować się nawet najbardziej wymagających technicznie projektów. Romgos realizuje obecnie m.in. budowę gazociągu relacji Pogórska Wola-Pałecznica o długości 78 km.

Korzyści po wdrożeniu Systemu Narzędziownia

Niższe wydatki na elektronarzędzia i środki BHP

Automatyzacja operacji magazynowycH
Wzrost poszanowania sprzętu przez pracowników
Łatwa kontrola terminów przeglądów

Sytuacja w Romgos Gwiazdowcy przed wdrożeniem

Brak informacji o lokalizacji firmowego sprzętu

Firma szukała rozwiązania do monitorowania sprzętu (elektronarzędzi, spawarek, agregatów) przemieszczającego się pomiędzy magazynami na budowach i pracownikami.

Straty związane z opóźnionymi zleceniami

Zbyt długie przetrzymywanie narzędzi i trudności w jego lokalizacji prowadziły do opóźnień w realizacji zadań oraz rosnących wydatków na coraz częstsze zakupy nowego sprzętu.

Trudności z pilnowaniem terminów przeglądów technicznych

Romgos chciał też precyzyjnie kontrolować przeglądy techniczne. Ewidencja terminów przeglądów narzędzi rotujących pomiędzy budowami, bez dedykowanego do tego celu rozwiązania, była dużym problemem. Firma chciała zastosować specjalistyczny system, który wyeliminuje niebezpieczeństwa płynące z pracy narzędziami bez aktualnych badań.

Jakie zmiany wprowadziliśmy w Romgos Gwiazdowscy?

Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, w kwietniu 2019 roku Romgos zdecydował się wdrożyć System Narzędziownia w wersji Professional, wzbogacony o moduły: Przeglądów Technicznych, BHP, Wielomagazynowy, Importu Danych, oraz Moduł Kompletów.

narzędziownia ikona

Narzędziownia Professional

pakiet apg modul

Pakiet APG

System RFID narzędziownia

Moduł RFID

W czasie wdrożenia, w asyście specjalisty PWSK:

zainstalowano oprogramowanie Narzędziownia wraz z wszystkimi dodatkowymi modułami,
skonfigurowano czytnik znaczników RFID,
zainstalowano i skonfigurowano drukarkę kodów kreskowych.

Główny wdrożeniowiec PWSK, Krzysztof Kaczmarczyk, przeprowadził kilkugodzinne szkolenie, podczas którego przeszkolił operatorów z obsługi oprogramowania oraz sprzętu.

Pierwszym krokiem w pracy z systemem było zaimportowanie danych o posiadanym majątku z arkuszy Excel do bazy danych Narzędziowni za pomocą Modułu Importu Danych. Następnie oznakowano narzędzia i pozostałe środki trwałe znacznikami RFID oraz kodami kreskowymi.

Od tego momentu wszystkie przeprowadzane operacje magazynowe zostawiają po sobie trwały ślad w bazie danych w momencie zbliżenia przedmiotu do czytnika RFID lub skanera kodów kreskowych. Zapisywane są szczegóły każdej transakcji, takie jak data, osoba wydająca i otrzymująca przedmiot, docelowe miejsce użytkowania, ustalony termin zwrotu. Możliwy jest wydruk dokumentu magazynowego na podstawie każdej operacji.

Posiadanie dostępu do bazy danych przez każdego z operatorów ułatwia wysyłanie uszkodzonych elektronarzędzi na naprawy w ramach gwarancji. Każde stanowisko pracy umożliwia weryfikację czy dane narzędzie jest objęte gwarancją oraz pozwala na pobranie stosownych dokumentów z kartoteki przedmiotu. Przed wdrożeniem Narzędziowni ustalenie czy przedmiot podlega gwarancji było bardzo czasochłonne i wymagało zaangażowania większej liczby osób z powodu braku centralizacji informacji na ten temat.

Z kolei Moduł Wielomagazynowy pozwolił na rozdzielenie w bazie danych programu Narzędziownia wszystkich środków trwałych i sprzętu w posiadaniu firmy na blisko 30 odrębnych magazynów. Firma stworzyła ponadto osobny magazyn do wygodnego zarządzania wynajmowanym sprzętem.

Co zyskała firma Romgos dzięki zmianie systemu?

1

Zmniejszenie ryzyka pracy z narzędziami bez przeglądu

Identyfikacja sprzętu w systemie umożliwiła rzetelne monitorowanie terminów przeglądów oraz kontrolę przebiegu eksploatacji elektronarzędzi i spawarek. Program wysyła powiadomienia o zbliżających się terminach przeglądów na główny pulpit programu. Dodatkowo alerty wysyłane są także drogą mailową na wszystkie zdefiniowane adresy.

2

Większa odpowiedzialność pracowników za powierzony sprzęt

Świadomość wprowadzenia stałego nadzoru firmowego majątku, diametralnie zmieniła podejście pracowników do powierzonego im sprzętu. Po wdrożeniu każde narzędzie wydawane jest na konkretnego, odpowiedzialnego za nie pracownika i miejsce użytkowania. Pracownicy zdają sobie sprawę, jak łatwo będzie pociągnąć ich do odpowiedzialności w razie nieuzasadnionego zużycia lub zgubienia sprzętu.

3

Ograniczenie nadmiarowych zakupów

Program pozwala ustalić zapotrzebowanie na kupno poszczególnych rozmiarów oraz ogranicza próby nadmiarowych pobrań. Przed wdrożeniem systemu, część pracowników regularnie przychodziła po nową odzież ochronną bez uzasadnionej potrzeby.

4

Łatwiejszy i skuteczniejszy obrót narzędziami

Podział sprzętu na magazyny pomaga w utrzymaniu porządku, ułatwia obrót narzędziami, oraz pozwala generować precyzyjne raporty dotyczące wybranych lokalizacji lub rodzajów wyposażenia.

5

Oszczędność pieniędzy dzięki trwałemu oznakowaniu

Zaproponowane przez specjalistów znaczniki RFID pozwalają zaoszczędzić firmie pieniądze. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu czytników do powierzchni środków trwałych, wyeliminowaliśmy zbyt częste zakupy znaczników.

Romgos korzysta z Pakietu Serwisowego APG (Aktualizacje, Pomoc, Gwarancja). Ta usługa zapewnia operatorom systemu priorytetową pomoc techniczną i bezpłatne usługi serwisowe oraz aktualizacje. Specjaliści PWSK udzielają też konsultacji na temat optymalnego korzystania z Narzędziowni.
Romgos logo firmowe 2024

„Korzyści z wdrożenia systemu PWSK odczuwamy w pracy każdego dnia. Operacje magazynowe są przyspieszone, pracownicy czują się bardziej odpowiedzialni za sprzęt, którym pracują, a serwisowanie elektronarzędzi stało się wygodniejsze”

Marcin Bierła, Kierownik ds. zaopatrzenia i gospodarki magazynowej
Romgos Gwiazdowscy

Obejrzyj na filmie, jak szybko możesz wydawać narzędzia z RFID

Zobacz, jak przebiegało wdrożenie w innych firmach

Dowiedz się, jak odmienić swoją gospodarkę narzędziową

Pobierz darmowego e-booka i dowiedz się:
Poradnik jak zarządzać narzędziami i majątkiem firmy