Jak prowadzić kontrolę stanów magazynowych, miejsc powstawania kosztów w firmie produkcyjnej? Serwistal

ZASIĘG WDROŻENIA
SERWISTAL to działający od 2001 roku serwis stalowy specjalizujący się w przetwórstwie stalowych i aluminiowych wyrobów płaskich. W historii swojej działalności firma współpracowała z kilkuset firmami, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi. Do klientów firmy należą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, AGD, budowlanej i wielu innych. W 2019 roku firma SERWISTAL znalazła się w zestawieniu 500 największych firm w Polsce dziennika „Rzeczpospolita” oraz została wyróżniona Diamentem Forbes 2019.
Co zyskał Serwistal po wdrożeniu Narzędziowni?
Dlaczego firma produkcyjna zdecydowała się na zmiany?
W magazynach firmy, wraz ze zwiększeniem produkcji, rosła liczba składowanych części i materiałów. Aby zapobiec powstawaniu chaosu, dział utrzymania ruchu postanowił poszukać praktycznego rozwiązania, z którego pomocą możliwe będzie monitorowanie stanów magazynowych i miejsc powstawania kosztów oraz nadzorowanie zakupów.
Szczegóły wdrożenia Systemu Narzędziownia
Po analizie systemów dostępnych na rynku, w czerwcu 2019 roku wybór padł na System Narzędziownia w wariancie Professional. Decydującym czynnikiem była jego przystępność i duży wybór możliwości, który w przeciwieństwie do wielu popularnych systemów ERP, nie zawiera licznych, trudnych do opanowania funkcji.
Możliwość wybierania dogodnych dla siebie funkcji do systemu przełożyła się także na skuteczność szkolenia, w czasie którego załoga w ciągu kilku godzin przyswoiła dokładnie tę funkcjonalność, której wykorzystanie było potrzebne do usprawnienia gospodarki magazynowej. Wdrożeniowiec PWSK, Pan Krzysztof Kaczmarczyk dał przyszłym operatorom systemu kilka podpatrzonych w innych zakładach wskazówek jak najlepiej wykorzystać poszczególne moduły w działalności firmy. Nacisk został położony m.in. na moduł raportowania, który umiejętnie wykorzystany, jest źródłem cennej wiedzy pozwalającej na duże oszczędności zarówno czasowe, jak i finansowe.
Początkowo wdrożenie Narzędziowni było postrzegane jako przejściowe rozwiązanie, ponieważ firma chciała stworzyć własny, wewnętrzny system dla działu utrzymania ruchu. Jednak kilka miesięcy po wdrożeniu, pracownicy tego działu przekonali się, że funkcjonalność Narzędziowni w 100% spełnia ich potrzeby, a tworzenie własnego systemu byłoby niepotrzebną stratą czasu i środków.
Wybrane rozwiązania:
Co zyskała firma Serwistal po zmianach?
Monitorowanie sprzętu wypożyczonego i dostępnego na magazynie
2
Alerty o niskim stanie magazynowym
3
Oszczędności dzięki świadomemu planowaniu zakupów
Program w połączeniu z Modułem Raportów operatorzy systemu są w stanie oszacować zużycie w dłuższej perspektywie czasu. Moduł Raportów pozwala również zlokalizować które projekty, stanowiska pracy lub pracownicy zużywają więcej zasobów niż było to przewidziane. Jest to możliwe dzięki opcji przypisania asortymentu do zdefiniowanego wcześniej Miejsca Powstawania Kosztów (MPK) oraz filtrowaniu raportów według wybranych danych zawartych w kartotece przedmiotu.
4
Zwiększone poczucie odpowiedzialności pracowników za sprzęty
Po kilku miesiącach użytkowania systemu firma SERWISTAL rozszerzyła licencję Narzędziowni i systematycznie wzbogaca swoją gospodarkę magazynową kolejnymi jej funkcjami. System pozwala zbierać wszystkie strategiczne z punktu widzenia informacje w jednym miejscu, co ułatwia kontrolę nad zakupami, prognozowanie kosztów procesów i zarządzanie magazynowanym asortymentem.
Dowiedz się, jak odmienić swoją gospodarkę narzędziową
- Jak usprawnić gospodarkę narzędziową bez zatrudniania dodatkowych osób
- Jakie są sprawdzone sposoby na zwiększenie kontroli nad majątkiem firmy
