Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Jak prowadzić kontrolę stanów magazynowych, miejsc powstawania kosztów w firmie produkcyjnej? Serwistal

serwistal logo

ZASIĘG WDROŻENIA

ŚRODKÓW TRWAŁYCH
0
WDROŻONYCH PRACOWNIKÓW
0

SERWISTAL to działający od 2001 roku serwis stalowy specjalizujący się w przetwórstwie stalowych i aluminiowych wyrobów płaskich. W historii swojej działalności firma współpracowała z kilkuset firmami, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi. Do klientów firmy należą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, AGD, budowlanej i wielu innych. W 2019 roku firma SERWISTAL znalazła się w zestawieniu 500 największych firm w Polsce dziennika „Rzeczpospolita” oraz została wyróżniona Diamentem Forbes 2019.

Co zyskał Serwistal po wdrożeniu Narzędziowni?

Skuteczne monitorowanie stanów magazynowych i miejsc powstawania kosztów
Mniejsze wydatki dzięki dokładniejszemu planowaniu zakupów
Pełna informacja na temat używanych sprzętów – lokalizacja i ich stan
Większe poszanowanie i odpowiedzialność pracowników za wypożyczone narzędzia

Dlaczego firma produkcyjna zdecydowała się na zmiany?

W magazynach firmy, wraz ze zwiększeniem produkcji, rosła liczba składowanych części i materiałów. Aby zapobiec powstawaniu chaosu, dział utrzymania ruchu postanowił poszukać praktycznego rozwiązania, z którego pomocą możliwe będzie monitorowanie stanów magazynowych i miejsc powstawania kosztów oraz nadzorowanie zakupów.

Szczegóły wdrożenia Systemu Narzędziownia

Po analizie systemów dostępnych na rynku, w czerwcu 2019 roku wybór padł na System Narzędziownia w wariancie Professional. Decydującym czynnikiem była jego przystępność i duży wybór możliwości, który w przeciwieństwie do wielu popularnych systemów ERP, nie zawiera licznych, trudnych do opanowania funkcji.

Możliwość wybierania dogodnych dla siebie funkcji do systemu przełożyła się także na skuteczność szkolenia, w czasie którego załoga w ciągu kilku godzin przyswoiła dokładnie tę funkcjonalność, której wykorzystanie było potrzebne do usprawnienia gospodarki magazynowej. Wdrożeniowiec PWSK, Pan Krzysztof Kaczmarczyk dał przyszłym operatorom systemu kilka podpatrzonych w innych zakładach wskazówek jak najlepiej wykorzystać poszczególne moduły w działalności firmy. Nacisk został położony m.in. na moduł raportowania, który umiejętnie wykorzystany, jest źródłem cennej wiedzy pozwalającej na duże oszczędności zarówno czasowe, jak i finansowe.

Początkowo wdrożenie Narzędziowni było postrzegane jako przejściowe rozwiązanie, ponieważ firma chciała stworzyć własny, wewnętrzny system dla działu utrzymania ruchu. Jednak kilka miesięcy po wdrożeniu, pracownicy tego działu przekonali się, że funkcjonalność Narzędziowni w 100% spełnia ich potrzeby, a tworzenie własnego systemu byłoby niepotrzebną stratą czasu i środków. 

Wybrane rozwiązania:

Co zyskała firma Serwistal po zmianach?

1

Monitorowanie sprzętu wypożyczonego i dostępnego na magazynie

System działa w oparciu o bazę danych SQL, na którą składają się kartoteki zawierające dokładne informacje o wszystkich przedmiotach znajdujących się na stanie w magazynie i tych wypożyczonych pracownikom.

2

Alerty o niskim stanie magazynowym

Poza informacją na temat liczebności, aktualnego położenia, czy historii obrotu, system pozwala również na zdefiniowanie pożądanych stanów minimalnych i maksymalnych. W przypadku, gdy dana pozycja jest bliska przekroczenia, którejś z tych wartości, program informuje o tym komunikatem na głównym pulpicie, a także automatycznie wysyła mailowe alerty do zdefiniowanych wcześniej osób.

3

Oszczędności dzięki świadomemu planowaniu zakupów

Program w połączeniu z Modułem Raportów operatorzy systemu są w stanie oszacować zużycie w dłuższej perspektywie czasu. Moduł Raportów pozwala również zlokalizować które projekty, stanowiska pracy lub pracownicy zużywają więcej zasobów niż było to przewidziane. Jest to możliwe dzięki opcji przypisania asortymentu do zdefiniowanego wcześniej Miejsca Powstawania Kosztów (MPK) oraz filtrowaniu raportów według wybranych danych zawartych w kartotece przedmiotu.

4

Zwiększone poczucie odpowiedzialności pracowników za sprzęty

Narzędziownia rejestruje również wszystkie operacje magazynowe. W historii operacji można podejrzeć kto, kiedy i w jakim miejscu użytkował dany sprzęt. Wszystkie dane historyczne są bezpiecznie magazynowane w bazie danych. Dzięki temu pracownicy mają świadomość, że w razie nadużyć lub niewłaściwego użytkowania sprzętu, łatwo można znaleźć osobę odpowiedzialną. To przekłada się na wyższą dyscyplinę i większe poszanowanie firmowego asortymentu.

Po kilku miesiącach użytkowania systemu firma SERWISTAL rozszerzyła licencję Narzędziowni i systematycznie wzbogaca swoją gospodarkę magazynową kolejnymi jej funkcjami. System pozwala zbierać wszystkie strategiczne z punktu widzenia informacje w jednym miejscu, co ułatwia kontrolę nad zakupami, prognozowanie kosztów procesów i zarządzanie magazynowanym asortymentem.

Dowiedz się, jak odmienić swoją gospodarkę narzędziową

Pobierz darmowego e-booka i dowiedz się:
Poradnik jak zarządzać narzędziami i majątkiem firmy