Monitorowanie ruchu na terenie firmy Mostostal Zabrze Biprohut S.A. dzięki Systemowi Kontroli Dostępu Pojazdów RFID

ZASIĘG WDROŻENIA
Mostostal Zabrze Biprohut S.A. to nowoczesne biuro projektowe z dorobkiem ponad 70 lat doświadczenia. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w projektowaniu na wszystkich etapach przedsięwzięć inwestycyjnych; obiektów, instalacji, linii produkcyjnych, urządzeń przemysłowych, budownictwa ogólnego oraz infrastruktury towarzyszącej.
Problemy firmy Mostostal Zabrze Biprohut S.A
Utrudnione poruszanie się po parkingu
Brak kontroli nad wjeżdżającymi i wyjeżdżającymi pojazdami
Obniżony poziom bezpieczeństwa na parkingu
Jak wyglądało wdrożenie programu parkingowego?
Biprohut zdecydował się na implementację Systemu Kontroli Dostępu Pojazdów RFID. Za cel obrano pełną kontrolę przepływu pojazdów przez tereny należące do firmy, ograniczając przy tym dostęp jedynie do samochodów uprawnionych do wjazdu.
W grudniu 2015 roku firma PWSK zaprojektowała i wdrożyła na terenie Biprohutu System Kontroli Dostępu Pojazdów oparty o technologię RFID. Główną funkcją systemu jest zarządzanie siecią szlabanów parkingowych.
W skład wdrożonego rozwiązania wchodziło:
- Automatyczne szlabany parkingowe,
- Czytniki parkingowe dalekiego zasięgu RFID UHF 4MR,
- Identyfikatory RFID pojazdów,
- Centrala kontroli wjazdu z bazą danych identyfikatorów RFID,
- Oprogramowanie zarządzające automatyką parkingową,
- Panele sterujące do sterowania ręcznego przez pracowników ochrony,
- Dodatkowe akcesoria bezpieczeństwa (pętle indukcyjne),
- Kamery monitoringu.

„Zarząd firmy zwiększył poziom bezpieczeństwa poprzez lepszą kontrolę przestrzeni zarządzanej przez przedsiębiorstwo. Co więcej, zyskał wgląd w bazę danych pozwalającą generować szczegółowe raporty o ruchach osób i pojazdów.”
Jak działa System Kontroli Dostępu Pojazdów?
System Parkingowy został oparty o czytniki RFID UHF dalekiego zasięgu oraz sieć siedmiu szlabanów parkingowych. Systemem sterują dedykowane centrale kontroli dostępu komunikujące się za pośrednictwem sieci TCP/IP. Dzięki temu możliwe jest centralne sterowanie całym parkingiem z pojedynczego stanowiska komputerowego, a także wgląd w zdarzenia i reagowanie na nagłe sytuacje z dowolnego uprawnionego komputera w budynku zarządu lub ochrony.
Uprawniony pojazd wjeżdżający na teren parkingu musi posiadać aktywną etykietę lub kartę zbliżeniową RFID. Gdy pojazd zbliża się do szlabanu czytniki RFID odczytują obecność karty z odległości około 3 metrów. W momencie pomyślnej weryfikacji aktywnego znacznika centrala sterująca zezwala na wjazd i podnosi szlaban, równocześnie rejestrując w bazie danych godzinę wjazdu oraz identyfikator danego pojazdu. Kierowca natomiast nie musi wysiadać z samochodu ani otwierać szyby, aby zbliżyć kartę do czytnika.
W przypadku pracowników etatowych system przy każdym wjeździe weryfikuje ważność wydanej przepustki. Brak autoryzacji uniemożliwia wjazd na teren firmy bez zezwolenia pracownika ochrony. Istnieje również możliwość przyznania tymczasowych przepustek gościom.
Jakie korzyści wynikły z wdrożenia systemu?
W firmie zakończył się problem z zajmowaniem miejsc parkingowych przez osoby nieuprawnione.
3
Dzięki zautomatyzowanemu i bezobsługowemu działaniu pracownicy ochrony zostali znacząco odciążeni. W dodatku otrzymali narzędzie ułatwiające ich pracę, pozwalające w łatwy sposób przyznawać i wycofywać przepustki do wjazdu na teren firmy.